Mindfulness op je oude dag?

We zouden allemaal graag ouder worden als een mooie rijpende wijn, die beter en krachtiger wordt naarmate de tijd verstrijkt. Helaas gaat ouder worden  gepaard met onvermijdelijke ontwikkelingen zoals fysieke ongemakken en pijn, het verlies van naasten, het achteruitgaan van cognitieve vaardigheden en soms eenzaamheid en somberheid. Beoefening van meditatie kan een mooie manier zijn om met deze ervaringen om te gaan en meer te kunnen genieten van kleine dingen en momenten.

 

  • Daarnaast is het mogelijk losse (wekelijkse) meditatiesessies of trainingen op maat te organiseren voor groepen. Dit kan op locatie, bijvoorbeeld in een seniorenhuis of op een sociëteit. In deze sessies wordt samen gemediteerd en worden ervaringen uitgewisseld. Ook worden thema's besproken die we als mens allemaal gemeen hebben, zoals wat ons overkomt en hoe we daarmee omgaan. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Mindfulness meditatie kan bijdragen aan:

​​

  • Een betere nachtrust

  • Een verbeterde, positievere stemming

  • Beter om kunnen gaan met (chronische) pijn

  • Minder piekeren

  • Het fit en scherp houden van de geest

  • Het vertragen van cognitieve achteruitgang 

  • Het ervaren van meer verbondenheid en minder eenzaamheid

'Als je graag oud bent, staat het je goed.'

Toon Hermans

Tessa Kardoes | tessa@balancedminds.nl|  + 31 6 24 23 40 76| Amsterdam